Oldal kiválasztása

Legfrissebb tartalmainkért kövessétek Facebook oldalunkat!

A kormány legújabb intézkedése alapján a 100 fő feletti rendezvények bizonytalan ideig nem engedélyezettek, de a korlátozás nem fogalmaz egyértelműen, az éttermekre nem vonatkozik, de szórakozóhelyekre igen.  Egy rendezvény helyszín viszont lehet akár mind a kettő egyben.

Azt gondolom, hogy ebben az esetben fontos tisztáznunk a rendezvény fogalmát, mert ezzel kapcsolatban a korlátozás egyértelmű.

Rendezvény: Szervezett közösség keretein belül, előre meghatározott célból, adott helyen és időben megtartott összejövetel.

Nos, a korlátozás pont ezért ködös kissé, mert ugyan éttermekre nem vonatkozik, de az esküvő mindképp kimeríti a rendezvény fogalmát, ami viszont korlátozott 100 fő fölött. A cikk megírásáig a polgári esküvők megtartására vonatkozó egyértelmű tiltást a hivatalok nem kaptak, több hivatallal is egyeztettem, budapesten és az esküvők jelenleg is folyamatosan zajlanak, nagy létszámban is.

Mégis akkor mit lehet tenni ebben a helyzetben?

Első, és legfontosabb dolog jelenleg, a társadalmi felelősségvállalás, kérlek, próbáljatok meg higgadtak maradni, még az állapotok ellenére is. Meg kell értenünk azt, hogy a korlátozások nem véletlenül történnek. Nem szabad kockáztatni, sem magunk, sem pedig meghívott vendégeink egészségét. Sajnos a vírussal az a legnagyobb probléma, hogy vannak, esetek mikor nem okoz tüneteket, a fertőzött személy lehet hordozó is így nehéz kordában tartani, de ha felelősségteljesen, figyelve egymásra meg tudtok egyezni a szolgáltatókkal, bizonyos esetekben lehet megoldás.

Azt mindenképp érdemes tudni, hogy a szabályok betartása az adott vendéglátó egység felelőssége. A jelenlegi szabályozás alapján (nem csak a új korlátozás tekintetében) amennyiben a helyszínt szolgáltató nem tartja be a rá vonatkozó előírásokat, a bírság összege több millió forint is lehet. Fontosabb viszont a felelősségteljes hozzáállás mind a szolgáltatók mind pedig az ifjú pár részéről.

  1. Mielőtt pánikba esnél, kérlek, egyeztess az esküvő helyszínével, biztos vagyok benne, hogy mindent meg fognak tenni az ügy érdekében, hogy ne kelljen elhalasztani, lemondani az eseményt, úgy hogy senki egészségi állapota ne legyen veszélyeztetve.

2. Próbáljátok meg, leredukálni a meghívottak számát. Ez első körben borzalmas ötletnek hangzik, de sokan évek óta gyűjtenek az álomesküvőre, és sokan vannak, akik már tavaly óta szervezik az esküvőt, nem kis energiával. Fájdalmas dolog lehet elmondani egy-egy barátnak, rokonnak, kollégának, hogy mi a helyzet, de hoztam nektek erre is alternatívákat. később lehet tartani nekik egy kisebb bulit, vacsorát, összejövetelt akár „pót esküvő” néven, ez lehet akár lazább, költséghatékonyabb. Még mindig jobb lehetőség, mint teljesen lemondani mindent és újrakezdeni a szervezést. Elegáns megoldás lehet, ha készítetek részükre plusz meghívót, amiben közölitek a részleteket, és a  változásokat. Biztos jól esne nekik, ha élőben vetítenétek az eseményeket Facebookon, így nem maradnának le teljes egészében. Higgyétek el senki sem fog emiatt rossz szemmel nézni rátok.

3. A harmadik és egyben legdrasztikusabb megoldás, ha megváltoztatjátok a helyszínt, és ezzel a koncepciót, egy kültéri álló fogadásra, ami ugyan hatalmas munka, de ugyan olyan meghitt és gyönyörű lehet, azokkal az emberekkel, akikkel eredetileg elképzelted a nagy napot.

Ezek természetesen, csak tanácsok, semmi sincs kőbe vésve, főleg a jelenlegi helyzetben amikor akár óráról-órára változhatnak az események, de nem árt kicsit előre gondolkodni.

A lényeg hogy, amíg az az ember mellettetek van, akivel szeretnétek leélni az életeteket, addig semmi gond nem lehet, és együtt bármit meg tudtok oldani, mert megoldás mindig mindenre van.

Legfrissebb bejegyzések